מנוע ימי 4 פעימות 6 כוחות סוס לסירות Suzuki DF6A
מהפכה !!! במנועי ארבע הפעימות הניידים הימיים של Suzuki
מנוע ימי ארבע פעימות 6 כוחות סוס לסירות Suzuki DF6A
דגמי מנועים ימיים חדשים וחדשניים לסירות וכלי שיט קלים ,שקטים אמינים, מהירים, חסכוניים בדלק, בעלי עוצמה גבוה נוחיות תפעול תחזוקה וחיסכון ניכר בהוצאות למול כל מנוע מקביל אחר...
חשוב.. מדידת הכוח במנועי סוזוקי הינה כ"ס נטו ונמדדת בציר המדחף לאחר הפחתת כל מערכות המנוע.
מערכת הנעה חדשה כולל גל ארכובה מהפכני , בוכנה מיוצבת, מערכת שמן עם פילטר , משתיק רעש , משקל קל , הנחת המנוע על שלוש צדדים הינם חלק מהחידושים במנועי סוזוקי החדשים.
מנוע ארבע פעימות אדיר בנפח 138cm3 הגדול ביותר בתחום מנועים זה בעולם. מנוע זה הוא החזק והמתקדם בתחומו בעל ביצועים ואמינות מדהימה, כבר במבט חיצוני ניתן לראות את האיכות והקדמה הטכנולוגית שהושגה לאחר שנות פיתוח וניסיון ארוכות, מכסה המנוע בדגם זה שונה כך שמיכל הדלק נמצא מעל הקרבורטור, כך שהדלק יורד למערכת הדלק בכוח הכבידה דבר שהוריד באופן משמעותי את הזמן שלוקח להניע את המנוע בפעם הראשונה מקצר את מעברי הדלק ומונע סתימות ותקלות מיותרות, משקל המנוע הופחת והוא עומד על 23.5 ק"ג בלבד המנוע הקל ביותר מכל סדרת המנועים הקיימים למול חברות אחרות, מכסה המנוע מעוגל וחלק מאפשר שימוש נוח למפרשנות דיג ורשתות, המכסה שונה והוא מאפשר נשיאה סגירה והנחה של המנוע בזמן נשיאה על שלושה צדדים, וניתן לאחוז ולשאת את המנוע בשתי הידיים, מערכת שימון מהפכנית כולל פילטר שמן ומעבר שמן ישיר במנוע מקנים אמינות גבוה וסיכה משופרת למערכות השונות, ידית הכיוון שונתה ובדגם זה הינה מאסיבית מתקפלת וארוכה עם מצערת גז בידית, מדומם החירום הכולל סליל מסולסל ותפס המאפשר כיבוי המנוע באופן מידי בזמן חירום הועבר לגוף המנוע מערכת היגוי מתקדמת עם ציר צידוד חזק ממוסב במסבים מיוחדים המקנים למנוע צידוד של 180 מעלות היגוי מדויק ושליטה נוחה וקלה של המפעיל, המערכת מצוידת בבקרת רגישות על מוט הצידוד המאפשרת כיוון לפי נוחיות המפעיל והיא כוללת נעילת כיוון, במערכת הכיוון האחורית (הטרים) קימות כמה דרגות גובה המאפשרות כיוון המדחף בגבהים משתנים כלפי דופן הסירה. מערכת ההרמה במנוע מאפשרת הרמת המנוע שלוש דרגות גובה עד למצב של 90 מעלות כלפי דופן הסירה, בנוסף המנוע מצויד במערכת המאפשרת שיוט במים רדודים ונעילת ציר המנוע והמדחף נעשית באופן אוטומטי כמשלבים הילוך לאחור. מתחת למכסה המנוע מובנה מיכל דלק אינטגראלי בנפח אחד ליטר המאפשר שיוט של כשלוש שעות, בקדמת המנוע מותקן מחבר דלק המאפשר התחברות למיכל דלק חיצוני בנפח 12 / 24 ליטרים כדי להקנות למפעיל כלי השיט טווח שיוט ארוך (המיכל והצינור הינם אופציונאלים) , בתחתית המנוע ממוקם ברז דלק מוגן המאפשר משיכת הדלק מהמכל המבוקש, המנוע שקט וחסכוני ביותר בדלק ניבדק ואושר כמנוע עם דרגת זיהום מים ואויר נמוכה ביותר דבר שזיכה אותו בפרסים בין לאומים רבים, מאחר ויש לו אגן שמן ניפרד אין צורך בהוספת שמן לדלק, בצד המנוע נמצא חלון עם נקודת מינימום למפלס השמן במנוע המאפשרת למפעיל בקרה חיצונית ואזהרה על גובה השמן באגן, בצד המנוע ישנה כניסה למערכת קירור המים אשר ע"י חיבור פשוט (המחבר אופציה) מאפשרת שטיפת המנוע ע"י חיבור צינור חיצוני דבר המאפשר השארת המנוע על הסירה וחוסך את הצורך במיכל שטיפה, מערכת הקירור כוללת משאבת מים ממתכת היעילה והחזקה ביותר מבין המנועים הקיימים בשוק, למנוע גיר עם הילוכים F-N-R ומדחף מתקדם בעל שלוש להבים המתרגם את פקודות המפעיל בצורה יעילה ורבת עוצמה, ידיות נשיאה אחורית גדולה וחזקה משופרת מאפשרת נשיאת המנוע בצורה מאוזנת בדומה לנשיאת מזוודה במכסה המנוע קימת ידית נוספת המאפשרת הרמה ונשיאה נוחה , בצד המנוע קימות נקודות הנחה מרופדות גבוהות המאפשרות השכבת המנוע משלושת עבריו ללא גרימת נזק. איך שלא תסתכלו על זהו המנוע בעל היעילות החיסכון והביצועים הגבוהים ביותר במים. למנוע ניתנת שנה אחריות.
שיא - ספיד יבואן בלעדי בישראל.
המנוע מסופק בצבע שחור החדש פרל Nebular של הגוף מדבקות חדשה כדי להקנות לו עיצוב אלגנטי. במרדף אחר הקדמה והשאיפה למצוינות ועליונות טכנולוגית של מהנדסי Suzuki הגיעו המהנדסים המונחה על ידי מושגי הפיתוח של מנוע "קל משקל" ו "הפעלה קלה". ערכו שיפוץ כללי בעיצוב הקיים השיגה הפחתת משקל מקיפה Operability משופרת. הגדילו את יעילות מערכת דלק ועיצבו מחדש ובצורה נועזת את מערכת השימון, החל מסנן שמן ראשון בשלבים. תוך כדי שימוש של גל ארכובה מתקדם.דרך מיכל דלק עליון בלתי נפרד לתחזוקה משופרת, מערכת הטיה חדשה ידית אחיזה ונשיאה ארגונומית, אשר העלו את נידות המנוע ונשיאתו ברכב או ביד בצורה ניכרת הוכיח את ערכם במגוון של תנאי הפעלה, מנועי Suzuki מדגני DF6A, DF5A ו DF4A יצרו בעצמם מודל כתקן מושלם עבור מנועים ניידים.
לרגל הגעת הקונטיינרים החדשים מחיר מבצע מיוחד עד סוף חודש ספטמבר:
5,680 ש"ח בלבד !!! במקום 9,890 ש"ח
קומפקטי וקל יותר
עיצוב חדשני !!! תוך שמירה קפדנית על נפח מנוע גדול של 138cm3, ועל עיצוב קונבנציונלי קטן ממדים נעשו במבנה המנוע מספר שיפורים וצמצומים כדי לממש הפחתת משקל תוך העלאת ביצועים ומהירות ושיפור ניכר במירב מערכות המנוע , מהנדסי החברת סוזוקי הצליחו לעשות את כל זאת ותוך כדי כך אף הצליחו להוריד את משקל המנוע בק"ג אחד, המשקל הכולל של המנוע 23.5 ק"ג בלבד !!! מנוע זה כיום הוא המנוע הקל ביותר בתחומו.
נשיאה והובלה משופרת !!! יחד עם הפחתת המשקל, שופרו ושונו ידיות הנשיאה, הכיסוי הנמוך אשר עוגל ונעשה קל ונוח יור מאפשר אחיזה נוספת בחזית המנוע המאפשרת למפעיל לשפר את הובלת המנוע ולשאת אותו בשתי הידים עד לכלי שיט וממנו בגמר השימוש..
הרבה יותר חברותי למשתמש - מערכות דלק ושמן חדשות
פיתוח מהפכני !!! מיכל הדלק נפרד נמצא מעל הקרבורטור ומערכות הסיכה והשימון החדשות מאפשרות הובלה ואחסון של המנוע ביד בכלי הרכב ובסירה על כל אחד משלושה צדדים ( קדמת המנוע, צד ימין וצד שמאל. בדומה למנוע 2 פעימות ) ללא דליפה של דלק או שמן בזמן ההובלה.
שינוי מיקום מיכל הדלק !!! מיקום מיכל הדלק המונח ממש מעל קרבורטור, מאפשר אספקה סדירה ורציפה של דלק והנעה קלה גם לאחר איחסון ארוך. תכונות אלה שיפרו את הידידותיות וההנאה של המשתמש בצורה ניכרת הגם שמדובר במנוע חיצוני קטן ונייד.
קל משקל בנוסף למראה המסוגנן המעוצב והחדש של המנועים הנידים הצליחו מהנדסי סוזוקי בדגמי המנועים החדשים DF6A, DF5A ו DF4A להוריד את משקל המנועים בצורה ניכרת וליצר מנועי על קלים קומפקטים וחכמים ללא מתחרים, משקל המנוע בדגמי מנועים אלו עם ברך קצרה 23.5 ק"ג בלבד . למרות שרמת המפרט והמהירות שופרו לאין ערוך מדגמי המנועים הקודמים הצליחו המהנדסים המוכשרים להוריד בצורה ניכרת את משקל המנוע והכניסו שיפורים רבים ומשמעותיים המאפשרים למפעיל ניידות ורמת ביצועים משופרת. |
|
קל להובלה ולאחסון בגלל מיכל הדלק האינטגרלי ושסתום חד כיווני הנמצא במערכת הדלק ניתן להוביל את המנוע ללא חשש ולהניחו על כל אחד משלושת הצדדים מבלי חשש שדלק ידלוף ממערכת הדלק והשמן החוצה, מיקום מיכל הדלק מעל הקרבורטור מאפשר אספקת דלק למנוע באמצעות כוח הכבידה, ניתן להניע את המנוע מבלי לפתוח את מכסה המנוע, ולהניע את המנוע די בקלות גם לאחר אחסון ארוך. |
|
מערכת שימון אמינה ויציבה במערכת השימון המאולצת במנועי של DF6A, DF5A ו DF4A ישנו מעמעבר גדול וחיבור הכולל מסנן שמן מגדיל מאוד את אמינות המנוע, אספקת שמן נקי וסדיר למערכת השימון מעניקה למנוע אמינות מוגברת וגדולה, מערכת הסיכה במנועים אלו הינה חידוש טכנולוגי גדול, המיקום החדש של חלון השמן מאפשר לראות ויזואלית את מצב השמן והסיכה גם שהמנוע פועל במלא העוצמה. |
|
הנחת המנוע על שלוש צדדים !!! שיפור מהפכני המאפשר לשאת את מנוע הארבע פעימות כמו מנוע שתי פעימות מערכות דלק סיכה החדשות מאפשרות אחסון נוח מאוד של המנוע על כל אחד מהשלושה צדדים ( נמל, ימני או קדמי ) מבלי לדאוג אודות כיוון ההנחת המנוע ומבלי דליפות של הנוזלים הדלק והשמן מהמנוע בזמן נשיאה או פעולה. |
|
מערכת הטיה חדשה מערכת ההטיה במנועי DF6A, DF5A ו DF4A מציעה כמה מצבי הטיה שונים של זרוע הכונן במים רדודים לעומת הדגמים הקודמים. כאשר מצב, זה יכול להיות נעול על שלוש עמדות. בזמן ההורדה של המנוע יכול להיות מצב זה לרדת בצורה חלקה עד למיקום הנמוך ביותר שלו מבלי להינעל. |
|
ידית היגוי חדשה ומאסיבית לנוחות של ההיגוי ישנה חשיבות גדולה בזמן השיט. שיפורים נוספים בידית ההגה יושמו בהצלחה מרובה, תנודות בידית תורמות לעייפות ומתח בזמן שיט ארוך, העברת הילוכים חלקה בזמן השיט מקנה למפעיל ביטחון ויתרונות גדולים, בדגמי המנועים.DF6A, DF5A ו DF4A הצליחו מהנדסי החברה להוריד בצורה ניכרת את הרטט בידית ההיגוי ולהעלות את רמת השליטה על המנוע בצורה ניכרת. |
|
גל ארכובה אופסט מיצוב גל הארכובה קצת מחוץ למרכז של הגליל מפחית את הלחץ לרוחב קיר הגליל כמו הבוכנה הנעה מעלה ומטה בצילינדר. התוצאה היא תנועה חלקה בתנועת הבוכנה, אשר משפרת את יעילות תפעול המנוע בצורה ניכרת. |
|
פעולה שקטה רמת הרעש הנמוכה במנועים אלו היא תוצאה של משתיק קול, שנועד לייעל את היכולת ואת אופן צריכת האוויר במנוע . העיצוב החדש של זרוע הנדנדה וגל הארכובה עוזר להפחית את רמת הרעש. מבנה החלקים הקשורים לזרוע הנדנדה שונה ובוטל המשחק המוגזם שלה. בנוסף, שונה גם גל הארכובה הנושא לסוג של כדור משותף לסוג אחר דבר שתרם רבות ליצוב והפחתת הרעידות במנועים. |
|
שיפור הניידות כיסוי המנוע עוגל ומאפשר נשיאה קלה ואחיזה נוספת בחזית, מכסה המנוע הנמוך מספק את הנוחות ואת האפשרות של נשיאת המנוע עם שתי הידיים יותר נוח ובטוח. |
|
המערכה נגד הקורוזיה במנועי סוזוקי סוזוקי גאה בהגנה על המנועים שלה עם גימור אנטי קורוזיה שפותח במיוחד על ידי סוזוקי. מספר שכבות של צבעי הגנה המיושמים ישירות על משטח אלומיניום גימור זה ממקסם את הקשר בין גימור פני השטח, הגדלת הגנה ועמידות של חלקים החשופים כל הזמן למים מלוחים. |
|
מערכת פליטת אמולסיה וגזים נמוכה, תפעול יעיל ונקי טכנולוגית ארבע הפעימות המתקדמות של סוזוקי מאפשרת לספק פעולה יעילה ביותר ופליטה נמוכה. מצב זה מאפשר למנועים של סוזוקי להתאים לחלק מהתקנים המחמירים ביותר בעולם * 3 כולל פליטות EURO 1 תקנים Directive 94/25 / EC כפי שתוקן על ידי הדירקטיבה 2003/44 / EC * 4, ולקבל דירוג של שלושה כוכבים מהמכון לזיהום אוויר בקליפורניה ממשאבים חיצוניים (פחמימות). * 3: תאימות תקני פליטה לאזור מסוים. * 4: המנוע עומד בתקני הפליטה של האיחוד האירופי רמות רעש של מערכת פליטה שקבע הפרלמנט האירופי והמועצה האירופית. |
נתונים טכניים למנוע DF6A
כוח סוס |
6 - ארבע פעימות |
אורך רגל |
S:381 | L:508 |
מערכת התנעה |
ידנית |
משקל (ק"ג) |
S:23.5 | L:24.5 |
סוג מנוע |
OHV 4 פעימות |
מערכת הספקת הדלק |
קרבורטור |
מספר צילינדרים |
1 |
נפח הצילינדרים CC |
138 |
קדח הצילינדר (מ"מ) |
60.4x48 |
הספק מרבי |
4.4kW |
טווח מצערת מרבי (סל"ד) |
5,750-4,750 |
היגוי |
ידני |
צ'וק |
ידני |
כמות שמן באגן (ליטרים) |
0.7 |
מיכל דלק (ליטרים) |
מובנה על המנוע 1 |
מערכת הצתה |
Digital CDI |
מחולל זרם אלטרנאטור | 12V -5AH (אופציונאלי) |
התקנה / מתלה מנוע |
הרכבה על קיר אחורי |
שיטת הרמה וצידוד המנוע |
ידני |
יחס העברה בגיר |
(1.92) 12:23 |
ידית הילוכים |
קדימה - ניוטרל - אחורה F-N-R |
מערכת פליטה |
פליטה מעל המדחף |
מדחפים עם פסיעה שונה |
7-1/2X7" |