מנוע ימי 4 פעימות 300 כוחות סוס לסירות Suzuki DF300
מנוע Suzuki DF300 V6 עם 4 פעימות מעלה את הרף!
המנוע החיצוני החדש DF300 של Suzuki Marine הנו הוכחה שמנוע החיצוני בעל ארבעה פעימות החזק בעולם יכול להיות גם קל משקל. . .
אחזו הכי חזק שאפשר זו ההרגשה מיוחדת כש- 300 סוסי פרא משגרים אותך כרקטה על פני הגלים. עם מנוע חזק יותר מאי פעם 300 כוחות סוס המופקים ממנוע ארבע פעימות עוצמתי, הסוזוקי החדש מאפשר יותר מהירות, האצה מהירה ויותר ביצועים מכל מנוע חיצוני אחר. לבטח זהו המנוע חיצוני 4 פעימות החזק בעולם. עם נפח בוכנות של 4 ליטר, 24 שסתומים, ראש צילינדרים בתצורתV6 עם שני גלי זיזים עליים - DOHC, תזמון שסתומים משתנה - VVT, ומכלול תחתון בעל צורה הידרו דינאמית מיטבית החותך במים כסכין בחמאה. לעולם לא היה לך כל כך הרבה עוצמה בקצה אצבעותיך. אבל אל דאגה, עם ידית מצערת אלקטרונית ומערכת בקרה מדורגת, תוכל לשלוט במנוע בקלות. עם הכנסתו לשוק של מנוע חיצוני 4 פעימות DF300בתצורת V6, הוכיחה חברת סוזוקי שהינה המוביל ב-טכנולוגית מנועי 4 פעימות בשוק המנועים הימיים. מנוע זה זכה למרב הפרסים והעיטורים בעולם. ה-DF300 יוצר על בסיס פריצת הדרך של חברת סוזוקי, והוא מתקדם בתכונות ובביצועים מכל מנוע מקביל ומספק חידושים טכנולוגיים מתקדמים ורמת ביצועם ואמינות משופרים. מבנה המנוע בעל קווים זורמים (הידרו דינאמיים); תכונות שעושים אותו לבחירה המיטבית עבור סירות רגילות וסירותחצי קשיחות (RIBS) הזקוקים לעוצמה וביצועים.
מערכת בקרה מדויקת
הנך בעמדת שליטה של כל שלוש מאות הסוסים טכנולוגיה שניתן לראות ולהרגיש מנוע חיצוני 4 פעימות, המתקדם והחזק ביותר בעולם, מסופק עם מערכת בקרה יצירתית ביותר- "מערכת הבקרה המדויקת" של סוזוקי מערכת זאת שהינה ממוחשבת ומופעלת חשמלית (Fly by Wire) מונעת את החיכוך וההתנגדות של מערכת כבלים מכאנית, ומספקת הפעלת מצערת חלקה, ללא חיכך והחלפת מהלכים החלטית ומהירה. הנח ידך על ידית המצערת של מערכת הבקרה המדויקת של סוזוקי (Suzuki Precision Control) עם ידית בודדה או כפולה, ותהנה מהרגשת בטחון ללא תחרות בכל מצב הפלגה – ובמיוחד במצבים קיצונים. עם נפח מנוע של 4 ליטר, המנוע החדש מציע את נפח המנוע הגדול ביותר במנוע חיצוני בתצורת V6 שיוצר אי פעם. עוצמת המנוע בסיבובים נמוכים, המניע ספינות עמוסות במקומות קשי תמרון, הנה ללא תחרות. ההאצה החלקה עולה בהתמדה עם דחיפת המצערת האלקטרונית קדימה, עד שכלי השיט מגיע למהירות המרבית.
משקל המנוע
עם משקל מטרה של 274 ק"ג עבור הדגם X "25 (או 279 ק"ג עבור XX "30); מנוע 4 פעימות Suzuki DF300שוקל כמעת כמו דגמים אחרים בעלי 250 כ"ס – ובאופן משמעותי פחות מכל מנוע בעלי מדחס גידוש (Super Charger) עם 4 פעימות ו-200 כ"ס ומעלה. המשקל הנמוך של המנוע, בזכות תכונות של הפחתה במשקל כמו בוכנות מחושלות עם ציפוי אלומיניום, והמחוברות לטלטלים עם פינים צפים חלולים.
לוח בקרה ע"י שליטה מרחוק
לוח הבקרה בשלט רחוק של סוזוקי, מקל יותר מתמיד בהפעלה או תאום של שנים או שלושה מנועים המניעים את כלי השייט שיטה זו אידיאלית להתקנה של הגוי כפול (תצורת ספינה עם שליטה משתי עמדות). ה- Suzuki DF300 מספק את כל הכוח והביצועים ב"חבילה" המתאימה לספינות הדייג וספינות בעלות הביצועים המודרניים.
תכונות וביצועים
מנוע ה-DF300 תוכנן עם בלוק מנוע בתצורתV55 מעלות. תכנון בחתך צר זה מאפשר התקנת שניים או שלושה מנועים על הקיר האחורי (טראנסום) של הסירה במרחק של 66 ס"מ בלבד מבלי שהמנועים יגעו אחד בשני. Suzuki עושה שימוש בתמסורת זוויתית אמינה המורכבת על ה-300 DF, לאיזון משופר והתקנה קומפקטית. להשגת ביצועים ללא תחרות וצריכת דלק יעילה, מותקנים במנוע DF300 גל זיזים כפול DOHC, ראש צילינדר עם 4 שסתומים לכל צילינדר. מערכת תזמון שסתומים משתנה מוסתת באופן רציף את גל הזיזים במערכת היניקה לשם הגברת כוח הפיתול בסיבובים נמוכים ובינוניים. התקנה זו מפחיתה את הפליטה המזהמת ומשפרת את צריכת הדלק, הדבר מבטיח שהמנוע יעבוד חלק ונקי וימלא אחרי דרישות התקן EC/44/2003 DIRECTIVE EU.
חידושים טכנולוגים
ה-DF300 מציג לראשונה חידושים במנועי Suzuki Marine, המתחילים בתכנון חלק ואגרסיבי של המכלול התחתון המפחית את מקדם החיכוך במים ב-18%. המכלול תחתון שלSuzuki, מערכת ההנעה התחתונה המצוידת בפרופיל הידרו דינאמי הפועל יחד עם תמסורת הפחתת מהירות דו שלבית ומגיע ליחס סופי של 1:2.08. יחס תמסורת נמוך זה פירושו המעשי הנו שה-DF300 יכול לסובב מדחף מפלדת אלחלד של 16 אינץ' עם פסיעה של 17 עד 26 אינץ', המאפשרת ביצועים מיטביים במבחר רחב של גופי סירות.מנוע חיצוני חדשני זה מקדים תכנון התקנות אחרות שנגלו לקהל במנועים אחרים במנועי 4 פעימות Suzuki, שכוללים בין היתר הזרקת דלק רב נקודתית מבוקרת מחשב המשפרת ביצועים ושרשרת תזמון טבולה בשמן עם כיוון אוטומאטי.
מנועים עם תצורת סיבוב הפוכה
את המנועים ניתן לקבל עם כיוון סיבוב הפוך (כנגד השעון) לשני דגמי השאפט (רגל) "25 ו-"30 המאפשרת התקנה של שנים או שלושה מנועים בסירה אחת.
כונסי אוויר
כונסי האוויר בתצורתם החדישה מספקים אויר ל יחידת מצערת של 81 מ"מ להגברת זרימת האוויר. חידוש נוסף הינו זרימת הפליטה ללא מעצורים דרך החלק המרכזי של המנוע, בזמן שמיי הקירור עוברים דרך נתיב נפרד ונפלטים דרך פתח מיוחד שמעל המדחף. כונס האוויר החדש ומערכת הפליטה פועלים יחד לשיפור סה"כ ה"נשימה" של המנוע ולהגדלת הכוח המופק ממנו. הם מאפשרים טווח פעולה שבין 5700 ועד 6300 סל"ד.
אלטרנאטור חזק
מהנדסיSuzuki מודעים עד כמה חשוב הנו המאגר המלא של ציוד אלקטרוני מתקדם עבור בעלי הספינות המודרניות של היום, ולכן הם התקינו במנוע אלטרנאטור חזק של 24 אמפ' V12 המספק מספיק כוח המאפשר עבודה רציפה עבור ה-GPS, מפות אלקטרוניות ומכ"מ. בנוסף ב-DF300 מותקן מעגל כפול לטעינת מצברים שניתן להתאמה לתצורה של מערכת מצברים כפולה, שנעשה בה שימוש רב בספינות גדולות. מערכת חשמלית זו תוכננה לטעינת שתי המערכות, זאת עבור תאורה וזאת עבור הנעה, בו זמנית אבל במעגלים נפרדים ועצמאים.
מערכת בקרה מדויקת עם מצערת חשמלית
ה-DF300 החדש הנו המנוע הראשון של Suzuki שמותקנת בו מערכת בקרה מדויקתSuzuki Precision Control – מערכת פיקוד עם מצערות חשמלית Fly By Wire המתוכננת להתקנה ליד ההגה עבור בקרת מנוע יחיד שנים או שלושה מנועים. התקנהאלקטרונית חדישה זו מספקת הרבה יתרונות בביצועים יחסית למערכות קונבנציונאליות, המערכת כוללת העברת מהלכים (Shifting) חלקה והחלטית, ומענה לתנועות מצערת זריז.
העברת נתונים אלקטרונית
חידוש אחר ב-DF300 הנו השיטה החדישה של העברת הנתונים עבור בקרת המנוע. המידע האלקטרוני מסופק מהמנוע לשעונים. פירוש הדבר שניתן לעביר את הנתונים למד הסיבובים, מד המהירות, הקיזוז, תצרוכת הדלק, מד החום, ומד לחץ המים בשיטה טורית וההתקנה מתבצעת באופן פשוט יותר באופן דרמתי. תכונות נוספות מקנות למנוע החדש DF300 של Suzuki את התואר המנוע הטוב ביותר בתחומו, פשוט להפעלה ותחזוקה, כמו למשל כפתור הנעה, תפסי מנוע חדישים המאפשרים התקנה קלה ביותר להפעילם, פתחי שטיפה קדמי ואחורי, המאפשרים לשמור את הפנים המנוע נקי כמו את שטחו החיצוני.
כמו תמיד - סוזוקי ראשונים...
נתונים טכניים למנוע DF300
כוח סוס |
300 - 4 פעימות |
אורך רגל ס"מ |
X:635 | XX:762 |
מערכת התנעה |
חשמלית |
משקל (ק"ג) |
X:274 | XX:279 |
סוג מנוע |
24 שסתומים DOHC |
מערכת הספקת הדלק |
הזרקת דלק רב נקודתית בקרה אלקטרונית |
מספר צילינדרים |
6V מעלות 55 |
נפח הצילינדרים CC |
4028 |
קדח הצילינדר (מ"מ) |
98x89 |
הספק מרבי kW |
220.7 |
טווח מצערת מרבי (סל"ד) |
5700 - 6300 |
היגוי |
שליטה מרחוק |
כמות שמן באגן (ליטרים) |
8.0 |
מערכת הצתה |
הצתת טרנזיסטורים מלאה |
מחולל זרם אלטרנאטור |
12V 54A ב -3000 סל"ד |
התקנה / מתלה מנוע |
הרכבה על קיר אחורי |
שיטת הרמה וצידוד המנוע |
הרמה וצידוד ע"י מערכת כוח |
יחס העברה בגיר |
2.08:1 (שתי דרגות הנמכת מהירות) |
ידית הילוכים |
קדימה - ניוטרל - אחורה אלקטרונית |
מערכת פליטה |
פליטה דרך ציר בית המדחף |
מבחר מדחפים עם פסיעה שונה |
5.27" - 17" |